Svjetski dan menstrualne higijene je iznimno važan dan jer usmjerava pažnju javnosti na važnost kvalitetne menstrualne higijene te podiže svijest o tabuima povezanim s menstruacijom, koji su još uvijek integrirani u društvima diljem svijeta. Za brend INTIMINA, ovaj dan predstavlja sve ono za što se INTIMINA zalaže, a to su prvenstveno borba protiv stigme povezane s menstruacijom i borba za okončanje menstrualnog siromaštva.
Menstrualno siromaštvo nije problem samo ekonomski nerazvijenih država. Vrlo vjerojatno ga je osjetila barem jedna vama bliska osoba. Prema istraživanju o menstrualnom siromaštvu kojeg je provela Udruga za ljudska prava i građansku participaciju PaRiter krajem 2020. godine, s kojom INTIMINA surađuje, menstrualno siromaštvo prisutno je u Hrvatskoj. Više od trećine ispitanica bilo je u situaciji da su morale štedjeti na menstrualnim potrepštinama jer su im preskupe. Više od 10% ispitanica odgovorilo je kako nemaju dovoljno menstrualnih potrepština da ih mogu promijeniti kad god žele, kao i da si ne mogu priuštiti menstrualne potrepštine.
I podaci iz drugih zemalja su zabrinjavajući: Svaka četvrta žena u SAD-u zbog teške financijske situacije mora odlučivati između kupnje menstrualnih potrepština ili hrane. 3 od 10 djevojaka u Ujedinjenom Kraljevstvu si ne može priuštiti ili nemaju pristup menstrualnih higijenskim proizvodima. Možda je šokantno vidjeti takve brojke u nekim od najvećih svjetskih ekonomija, ali činjenica je da je menstrualno siromaštvo problem koji se može riješiti. Ukidanje poreza koje mnoge zemlje nameću na menstrualne proizvode dobar je početak, a Škotska je prva koja je učinila proizvode za menstrualnu higijenu besplatnima.
Kako bi obilježila Svjetski dan menstrualne higijene, INTIMINA nastavlja širiti svijest o postojanju menstrualnog siromaštva i mijenjati negativne društvene norme vezane uz menstruaciju. Tijekom mjeseca svibnja, za svaku prodanu menstrualnu čašicu, INTIMINA donira jednu čašicu raznim humanitarnim organizacijama u svijetu. U Hrvatskoj će jednokratnu donaciju menstrualnih čašica dodijeliti programu Centra za kulturu dijaloga “Moje mjesto pod suncem”, koji pomaže djecu i roditelje koje žive u lošim socijalnim i ekonomskim uvjetima.
Važno je znati da svaka žena u prosjeku tijekom života krvari 2281 dana (to je ukupno više od 6 godina), te može potrošiti više od 35.000 kuna na menstrualne proizvode. Korištenjem menstrualnih čašica mogu se postići značajne uštede jer jedna čašica može trajati do 10 godina. Istovremeno, smanjuje se proizvodnja otpada što utječe na očuvanje okoliša budući da jedna menstrualna čašica može zamijeniti tisuće uložaka i tampona. Također, čašice su napravljenje od mekanog medicinskog silikona koji je siguran za tijelo i udoban za korištenje.
Svatko može pomoći u okončanju menstrualnog siromaštva. Posjetite intimina.com i pomozite donirati čašice potrebitima.